Предимства на Монтесори
Отчитане индивидуалния темп на развитие на всяко дете.
Минимизиране на фронталния метод на преподаване.
Улесняване на прехода от детската градина в училище.
По-добра адаптация към учебния процес.
Тренинг и проекти с родители
Периодично са заложени срещи и обучения с родителите.
Съвместни дейности и проекти.
Педагогът
Според Монтесори педагога трябва да е:
„Мил“ предводител през сетивните фази на детето.
„Слуга“, който по всяко време е готов да откликне на детето чрез:
Подкрепа
Наблюдение
Поощрения към последващи дейности
Винаги да зачита и поощрява индивидуалния темп на развитие на всяко дете.
Очаквания
Самостоятелни, свободни деца;
Деца, които постоянно се стремят да придобиват знания и умения;
Деца, работещи спокойно в групи и проекти;
Деца, които ценят реда и постоянно се стремят да го поддържат;
Деца, които не се страхуват от домашни работи, а с удоволствие продължават започнатото в училище в дома, библиотеката или други институции.